Långlöpargrupp

Träningstips för dig som tränar själv

2020-11-21 | Marianne Fricke Stjernström

Fortsätt att träna själv, så som Stockholms allmänna råd lyder. Här finns några tips för dig som tränar på egen hand.

Hej! 

Håll ut! Träna! Men Långlöpargruppen fortsätter att ställa in våra gemensamma träningar. I de lokala smittspridningsråden för Stockholm står det: 

”Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och unga födda 2005 eller senare.”

Vi kan ses sedan när det inte kan orsaka hot och skada för andra. 

MEN FORTSÄTT ATT TRÄNA!

Denna tid på året är det distans som gäller. Fortsätt att öka med någon km varje vecka. Vill du göra programmet lite mer avancerat så öka en km i veckan två veckor i följd, tredje veckan spring samma distans som vecka ett. Typ två steg fram och ett steg bak.

Som alltid när man ökar distans eller intensitet, känns det tyngre eller vid minsta tecken på snuva, ta det lugnare. Undvik förkylning och skador genom att vara uppmärksam på känslan. 
 

Här är tips på löpskoleövningar: 


1. Skipping, små låga ”travsteg”.

2. Hälkick på vart tredje steg.

3. Hälkick på varje steg.

4 Höga knän.

5. Sidosteg.

6. Sidosteg åt andra hållet.

7. Höga indiansteg.


Vi har gjort dem så många gånger att jag tror att alla kan övningarna. Hör av dig annars!


Kansliet informerar

Till Kostnadsräkningen

Klubbens Antidopingarbete

Utbildningsplattformen
Sport conference 

Senaste bildspelet

Fightern

Våra arrangemang

Ansvarig utgivare: Jenny Rudin, telefon kansliet: 08-739 97 06, e-post: kansliet@hskfriidrott.se